Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Caroline Danny - WaarBenJij.nu Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Caroline Danny - WaarBenJij.nu

Dubai

Blijf op de hoogte en volg Caroline

18 September 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Allereerst hartelijk welkom op ons blogje. Vanaf nu kun je al onze verhalen/anekdotes en lezen en natuurlijk de foto's bekijken.

Gisteravond zijn wij om 23.59 plaatselijke tijd geland in Dubai. Met de Airbus zijn we vertrokken vanuit Amsterdam. Best aardig vliegtuigje van buiten, maar van binnen heb je daar geen last van.
Danny was als een kind zo blij, want er waren genoeg films aan boord om hem zoet te houden. Zo werd de sluimerende ADHD de kop in gedrukt.
Reisje was snel voorbij, en Caro had in die tijd nog een therapeutische sessie gehouden met haar buurman. Ieder zijn ding dus.

Paspoort controles nemen ze hier serieus en we hebben keurig 45 minuten moeten wachten totdat we door mochten. Kereltje van de douane vond het vooral belangrijk om te bespreken welke vedette in het NL efltal hebben voetballen. Sneijder en VP dus.

Snel naar hotel, en die is uitstekend. Lekker lang geslapen want we wilde de dagen goed benutten.
Dinsdag en woensdag zijn de 2 hele dagen die we hier kunnen benutten, dus daar wilde we goed gebruik van maken. Ca vond het een uitstekend plan om even te lopen naar een grote moskee. Daar kwam les 1 al. Het is niet handig om om 14.00 in de middag door Dubai te banjeren zonder dat je een flauw benul hebt waar je heen gaat. Dat het daarbij 45 graden is, is een andere bijkomstigheid. Na een half uur wandelen en 4 liter zweet geloost hielden we het voor gezien. Geen moskee, wel lekker koele taxi.

De rest van de dag hebben we in de Dubai mail gezworven. Er is groot, mega en gigantisch. Echter is er ook nog Dubai. Een bizar grote mall met meer dan 1200 winkels. Je kijkt je ogen je hoofd uit. Elk merk dat eigenlijk te duur is om wat van te kopen heeft een filiaal hier. Ook het grootste aquarium ter wereld huist hier. Ze houden in ieder geval niet van half werk. Na 4 uur zwerven kwamen we nog steeds nieuwe winkels tegen.

In de avond even gekeken bij de Burj Khalifi. Het grootste gebouw ter wereld. Die is echt groot, morgen gaan we die beklimmen.
Voor die toren is er een fontein show gerealiseerd. Uiteraard de grootste ter wereld. Mooi schouwspel om te zien tijdens het eten.

Foto's volgen nog en we doen een poging dit te linken aan FB. Komt in orde allemaal.

Kusjes hoi van ons.

• 19 September 2012 - 18:13

Henk En Karin:

Hey Danny en Carolien
    super leuk om dit te kunnen volgen
    gaan we ook beslist doen
    heel veel plezier
    en GENIET>

• 19 September 2012 - 18:47

Rosanne:

leuk, leuk! Goed begin dus. Veel plezier!

• 19 September 2012 - 21:51

Marinka En Yorick:

joepie! super leuk dat jullie dit doen!
    wij gaan jullie zeker volgen!

geniet ervan
    dikke kus van ons!!

(enne....wat voor films heb je dan gekeken danny? haha)

• 19 September 2012 - 22:26

Moekie:

heb het verslag gelezen,ga er van genieten dikke kus.

• 20 September 2012 - 05:54

Hans:

Ik heb het eerste reisverslag gelezen bij oma, en ik ga jullie zeker volgen. Dit is superleuk, ik wens jullie heel veel plezier.

• 20 September 2012 - 12:13

Roos:

Hey zusje en zwager,
    Leuk dat we jullie nu kunnen volgen! En nu door naar Australie. Veel plezier en geniet ervan!
    xxx

• 20 September 2012 - 12:57

Opa En Oma Zwrt:

maak er wat moois van jongens, liefs van ons

• 20 September 2012 - 20:05

Inge:

hoi kids, het is in melbourne 8 uur later dan bij ons.
    Jullie slaan een nachtje over in het vliegtuig, de temperatuur zal in Melbourne wel iets aangenamer zijn dan in Dubai, wordt het een ontbijtje op een terras?
    wij zijn net begonnen aan de 2e appeltaart van de appels van Roos en Mies. Ik heb mijn laatste training voor de damdamloop gedaan, nu uitrusten.......
    Groetjes, mut

• 21 September 2012 - 21:49

Mark En Ramona :

danny en carolien

supper dat we dit kunnen volgen
    geniet van de ongeving en van elkaar
    groetjes

• 02 Oktober 2012 - 14:10

Geertje:

Hi globetrotters!!

Het gaat hartstikke goed met jullie he! Ik ga nu even de schade inhalen met het lezen van jullie verhalen:D

Geniet van jullie mooie reis!
    xx