Aan de andere kant van de wereld - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Caroline Danny - WaarBenJij.nu Aan de andere kant van de wereld - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Caroline Danny - WaarBenJij.nu

Aan de andere kant van de wereld

Blijf op de hoogte en volg Caroline

21 September 2012 | Australië, Melbourne

Het laatste dagje Dubai was aangebroken en we hadden besloten om maar eens dat 7 sterren hotel van dichtbij te bekijken. Eerst gingen we langs de Emrirates Mall, wat al net zo bizar groot was als de Dubai Mall. Hier hadden ze voor de leuk ook maar een ski piste in elkaar gedraaid. En dan is het geen lullig baantje a la Spaarnwoude in NL, nee het is meteen giga.

Dat waggelen in een winkelcentrum hadden we wel gehad en we gingen erop uit om foto's te maken van het 7 sterren hotel en het Atlantis resort. Uiteraard met een taxi, want van lopen ga je zweten.

De taxi boys hier zijn allemaal erg vriendelijk en reden ons graag de hotels. Wij vonden het allemaal prima, want het kost werkelijk waar geen drol. Een half uur taxi crossen kost ongeveer 7eu. Dat zijn prijzen (niet zo moeilijk als benzine hier effectief 40 cent!!! een liter kost)

Foto's maken werd niks door de hoge luchtvochtigheid, dus Ca droop teleurgesteld af. We wilden verder gaan naar de Dubai Creek met de metro, alleen dat was nog niet aangelegd/afgebouwd. Wel hadden ze het alvast op de metro kaart vermeld voor de handigheid.
Na deze missers hebben we gechilld en zijn we wederom naar de Dubai Fonteinen gegaan. Hier konden we heerlijk eten met uitzicht op de verlichte Burj Khalifa en de fontein.

Uiteraard is dit ook geen normaal fontein, het is de grootste ter wereld (what's new) en de shows die elk half uur komen zijn werkelijk schitterend.
Foto's kunnen niet laten zien hoe mooi die show is, we gaan proberen een filmpje te uploaden :) .

Mochten jullie naar Dubai gaan, GA NAAR DIE FONTEINEN TOE, dat is eigenlijk alleen al een goede reden.

Aan al het goede kwam een eind, en we moesten door naar Melbourne. 13 uur vliegen en stilzitten was een fijn vooruitzicht. Aangezien Ca van orde en overzicht houdt, en absoluut niet van stress stonden we keurig om 8.00 op het vliegveld, ingecheckt en al. We vlogen om 10.10....joepie.

Vlucht was wel ok, slapen is toch iets sporadisch in zo'n apparaat. Eerste klas ziet er heel mooi uit, en daar zouden we toch heerlijk een tukje kunnen doen. Helaas hebben we alleen tickets voor het vee ruim en konden we heerlijk inschuiven in de krappe stoelen.

En nu zijn we dus in Melbourne. Zijn nu al gek op deze stad! Mensen zijn heel vriendelijk en helpen je graag. Daarnaast het Crown casino al gespot, dus Danny verheugt zich er al op wanneer hij wordt los gelaten door Ca.

Inchecken in ons appartement begon vervelend, we stonden er om 8.00 op de stoep en konden pas 14.00 onze kamer in... Na 20 uur reizen wil je dat niet horen. Pruillip van Ca deed wonderen en om 9.00 lagen we te tukken.

We zijn nu net wakker 19.00 lokale tijd en gaan eens zien wat er allemaal te doen is.

Leuk dat jullie ons volgen en we horen graag nieuwtjes/roddels/zwangerschappen/nieuwe relaties etc.

Xx

• 21 September 2012 - 12:17

Della:

Ohohoh die Ronnie ziet weer een casino hoor haha Ca hou hem in bewang! :P
    Maar zal jullie de wekelijkse update mailen dan zijn jullie ook weer van alles op de hoogte :)

Geniet ervan en ik volg jullie spannende verhalen!

Groetjes uit het koude NL!

• 21 September 2012 - 12:28

Tom Noom:

mooie stijl! ben benieuwd naar de volgende berichten! :) Crown heeft mij ook 50 dollar afhandig gemaakt :P

• 21 September 2012 - 12:44

Qwan:

Eeey Zwart!!! Lachuh man!! Terecht dat Caro zo op tijd is met alles... heb je wel nodig!! Veel plezier nog in ieder geval, en ik zal zeker blijven lezen.
    groetjes en dikke pakkert van ome Qwannes

• 21 September 2012 - 14:06

Marjolein:

Hoooi T en D

Klinkt best oke al die avonturen. Mis jullie wel al een beetje hoor. Dubai klinkt vet! Hoe was het op die toren waar jullie kaartjes voor hadden?

Wij moeten vanavond de eerste thuiswedstrijd, mega spannend!

Kusjes L

• 21 September 2012 - 15:35

Ronnie:

Leuk dat jullie het lezen!

@Tom, Crown vraagt om een bezoekje. 50 dollar down zou ik als winst betitelen haha.

@Mar, Die toren was echt belachelijk hoog. We stonden op de 123ste verdieping. Bezopen eigenlijk, ca durfde amper bij het raam te staan. Torentjes van 60 verdiepingen vinden wij nu klein haha.

Het is hier btw net zo koud als in NL, snel maar naar Cairns naar de zon.

• 21 September 2012 - 17:40

Sofieke:

Heey Caro en Danny!
    Wat super leuk geschreven zeg!
    Leuk dat jullie het nu al geweldig vinden in Melbourne;)
    Nu ik het lees besef ik wel dat jullie echt zo ver weg zijn zeg!
    Heel veel plezier!! Ik ga jullie avonturen zeker bijhouden!
    Dikke kus!

• 21 September 2012 - 18:03

Rene:

Hey Danny en Caro,

leuk om te horen en te lezen!!! have fune en danny zet daar een leuk team op en we komen over !!!!

• 21 September 2012 - 22:20

Yorick:

He danny en caro! Klinkt allemaal goed!! groetjes yorick

• 23 September 2012 - 17:00

Inge:

Hoi kids,

bedankt voor het tel nr. kunnen we jullie uit bed bellen als we dat willen..... Net bijgekomen van de damtot damloop. Bijna gelijk met Michael gefinisht; kan natuurlijk alleen maar omdat hij later is gestart. Ongeveer 1.30 uur gelopen en ingehaald met bloemen! Was samen met Agnes begonnen en na 8 km hebben we eigen tempo gelopen. Zij had als basis alleen de voetbaltraining en ik zit natuurlijk meer in het lange afstand lopen. Miste wel een spandoek langs de weg maar de 16km vloog om, dan is het een voordeel als je ook weleens verder loopt. Hebben julluie ook al wat metertjes afgelegd door Melbourne?
    Groetjes, mut

• 02 Oktober 2012 - 14:14

Geertje:

Hey reizigers!

Caro, goed om te lezen dat je alles onder controle hebt! Lekker voorbereid en alles op tijd. Een echte operatiezuster;) Hopelijk kun je snel een heleboel foto's maken van al het moois dat jullie nog gaan zien.

Dikke kus