Het einde nadert... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Caroline Danny - WaarBenJij.nu Het einde nadert... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Caroline Danny - WaarBenJij.nu

Het einde nadert...

Blijf op de hoogte en volg Caroline

19 December 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na ons boottochtje met de walvissen/dolfijnen besloten we maar om het vaste land eens te gaan onderzoeken. Het eerste tripje was gepland naar Hobbittown. Dit is de oorspronkelijke set van The Lord of the Rings en ook zijn hier wat scenes voor de Hobbit opgenomen. Deze draait nu in de bios. We waren eerst niet helemaal overtuigd om heen te gaan, want ze hebben de prijzen flink de lucht in geslingerd nu ook de Hobbit hier is opgenomen. Omdat geld moet rollen en wij gigantische bedragen in de zorg verdienen toch maar besloten om heen te gaan. De hele set bevind zich nog steeds op prive terrein. Meneer Jackson (de regisseur) vond dit stukje een prachtige stek voor een film en na wat onderhandelen met de schapenboeren kon hij beginnen met filmen. Tijdens het filmen was het terrein voor buitenstaanders onbereikbaar. Ook was er een no fly zone ingesteld boven het landgoed (geen grap). Wanneer je het toch in je kop haalde om in die buurt met je vliegtuigje te vliegen kostte dat je vlieg brevet. Voor de rest van je leven! Er lopen hier 2 mannen rond die door dit geintje nooit meer mogen vliegen. Serieuze vent die Jackson.
We hebben een leuke dag gehad en het was precies zoals in de film. De hele set wordt nog keurig bijgehouden en we kregen veel informatie over de manier van filmen. Niet elk hobbit huisje is even groot, want sommige werden alleen op afstand gefilmd. De huisjes waar ook acteurs in moesten waren precies groot genoeg. Het hele landschap en al die bomen eromheen geven je het gevoel dat je echt in The Shire staat. We hadden ook meteen zin om de Hobbit maar eens te gaan kijken.

Na onze one-moment-of-fame op de LOTR set gingen we op weg naar Rotorua. Ca had wat gelezen in de lonely planet over een waterval en bubbelende modder. Wie ben ik nou om dat dan tegen te spreken. De waterval was erg indrukwekkend. Niet zozeer omdat hij hoog was, maar meer door de gigantische waterverplaatsing. Een beste bulderwaterval.
Na dit uitje gingen we even kijken naar de mud pools. Dit waren gewoon borrelende poelen met modder. Razend interessant natuurlijk... Achteraf was het best geinig om te zien, maar de lucht die er vanaf kwam was niet om te harden. Zelfs voor Danny die aardig wat volle broeken/luiers heeft gespot in zijn zuster carriere.

Na al deze pret door gaan naar Taupo. Hier zouden we 2 nachten overbruggen en wat tochtjes doen. Ook stond er bungeejumpen voor Danny op het programma. Hier startten we ook mee, want Ca had het slecht. Ze vond het nog enger dan Danny en daarom maar besloten dat hij snel ging springen. Kon Ca der hartslag ook weer naar een normaal niveau. Het springen was echt super vet. Vooraf had Danny natuurlijk geen problemen met de aankomende sprong van 47 meter. Maar uit ervaring kan hij u vertellen dat als je tenen over het randje staan en je kijkt 47 meter naar beneden, dat je jezelf toch wel afvraagt wat er uberhaupt mis met je is. Maar goed verstand op 0 (is niet heel moeilijk) en springen maar. Super ervaring en zeker voor herhaling vatbaar. Ca heeft gelukkig ook geen blijvende schade overgehouden aan haar bloedvaten.
Op zaterdag een boottochtje gemaakt over lake Taupo. Dit is een aardig plasje, maar daar ging het ons niet om. Ca wilde perse de Maori rotstekeningen zien en uiteraard op de gevoelige plaat leggen. Leuk idee en voor we het wisten zaten we in het bootje. Bootreis was niet je van het, maar de tekeningen van de Maori’s waren prachtig. Geslaagde trip.

Ons allerlaatste uitje was een bezoek aan de grotten van Waitomo. Deze staan bekend om de glowworms. Mooie grotten die uitstekend worden uitgebuit door de lokale bevolking. De wormpjes waren leuk om te zien, en dat was eigenlijk ook wel het enige. Trip was met 35 minuutjes afgelopen, en dan hebben we maar 4 minuten glowwormpjes gezien. Maar goed, je kan ook niet alles hebben.

Het was inmiddels al tijd om naar Aukland te gaan, want de bus moest worden ingeleverd. Hotel was reeds geboekt en al snel zaten we in onze riante kamer. We wisten dat het een luxe hotel was, maar helaas hadden we in Australische dollars geboekt en niet in Nieuw Zeelandse. Scheelt toch een goede 40 a 50 euro. Beetje jammer weer. Desalniettemin zitten we midden in de stad (die echt verrekte saai is) en hangen we lekker rond. De bioscoop was een ruime minuut lopen dus de Hobbit hebben we al gezien. Leuk filmpje en ook een aanrader voor jullie thuis.
We zijn nu echt aan het eind van de reis, maar beseffen het nog niet helemaal. Morgen (donderdag) gaan we vliegen en hoppen we nog even langs in Kuala Lumpur. Zijn toch in de buurt.

Gezien het vele reizen wat op ons staat te wachten is dit ook ons laatste verhaaltje. We hebben er van genoten om dit te schrijven en vonden de reacties erg leuk om te lezen!

Tot in Nederland!

Xxx

Caroline en Danny

• 19 December 2012 - 22:30

Inge:

een beste bruisende batser, de waterpartij!
    en een mooie kruiwagen voor jou danny. Goeie reis komende dagen.

• 19 December 2012 - 23:07

Gladys:

Ik vond het altijd leuk om jullie verslagen te lezen...wanneer gaan jullie weer :)

• 20 December 2012 - 00:43

Leontien En Rudolf:

Super leuk om jullie verhalen te lezen! Jammer dat de reis er op zit! Wij gaan nog 6 weken genieten hier en dan zit onze reis er ook op! Was super leuk jullie te ontmoeten hier en wellicht een keer tot spreeks!!!