Great Ocean Road - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Caroline Danny - WaarBenJij.nu Great Ocean Road - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Caroline Danny - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road

Blijf op de hoogte en volg Caroline

30 November 2012 | Australië, Apollo Bay

Nu Sydney achter ons ligt op naar Melbourne, via Melbourne suizen we zo de Great Ocean Road op. Dit schijnt een weggetje te zijn langs de kust met flink wat iconen van Australie. Bijvoorbeeld de 12 apostelen. We zijn benieuwd...
800 km is toch eigenlijk wel ver en het busje is niet gemaakt om lekker steady 160 te kachelen. Dan maar een schamele 110, net als iedereen. Er is echt werkelijk waar geen Australier die te hard rijd hier. Wel zijn ze er gek op om te rijden waar ze willen. Dus sommige rijden structureel rechts (Wat dus eigenlijk de inhaalbaan moet zijn) terwijl sommige zich het best kunnen vinden op de middelste. Raar volk...

Na 2 dagen eindelijk de plaats bestemming bereikt. Het weer is op zijn minst als bijzonder te omschrijven. Tijdens onze rit naar de kust was het snikheet, maar toen we eenmaal op plaats bestemming waren om lekker van de zon te kunnen genieten, konden we onze vesten tevoorschijn houden. Hebben wij weer.
De weg langs de kust is geweldig mooi en er zijn veel uitzichtpunten voor foto’s. Die worden dan ook royaal gemaakt door onze huispapparazzi C.
We besloten om bij het plaatsje Kennett River te overnachten, dit omdat er mogelijke koala’s op het caravanpark zouden zitten. De bus stond nog niet stil en Ca was al weg om foto’s te klikken. Na 40 minuten kwam ze zielsgelukkig terug. Naast de koala’s stikt het hier ook van de papegaaien en kakatoe’s.
’S Nachts werden we verrast door een flinke hoosbui en de dag erop konden dus gewoon weer de lange broeken aan met een vest. Dit is natuurlijk geen stijl en daarvoor zijn we niet hier. Toch gingen we op pad om wat te bekijken. We hebben maar weer een vuurtoren bezocht. Er stond echter niet beschreven dat we op de weg daarnaar toe een kolonie koala’s zouden spotten.
Smullen weer natuurlijk en de camera werd tot het uiterste getest.
Na ongeveer en goeie 300 foto’s was mevrouw tevreden en reden we weer terug om onze weg te vervolgen. Tijdens het rijden zag we in de verte wat waggelen op de weg. Danny dacht dat het een vos was, maar na 20 seconden was hij er zeker van dat het een hond was. Toen opeens ca brulde: NEEEE HET IS EEN KOALA MET EEN BABY OP ZIJN RUG!!! Buiten zinnen pakte ze der camera en begon te klikken. Moet gezegd worden dat het een leuk iets is om te zien. Danny zette het busje stil en de koala stopte naast de bus om te poseren. Ca lazerde bijna de bus uit toen ze uit het raam hing om foto’s te maken. Maar goed, ze heeft wel mooie foto’s.
De rest van de trip voornamelijk veel rotspartijen gezien langs zee. Vooral de 12 apostelen en the bay of islands waren erg mooi om te zien.

Tijdens de trip zouden we ook nog gaan kijken of we ergens konden gaan duiken of gaan vissen op zee. In Port Cambell zagen we een klein winkeltje die adverteerde met duiken en vissen op zee. Prima dus! We wilden wel eens weten wat de kosten waren voor die tripjes. De knul achter de balie wist ons echter te melden dat ze hier maar ongeveer 3 keer paar jaar! duiken. Dit vanwege de stroning en bla bla. Om diezelfde reden wordt hier ook amper gevist. Een illusie armer stapten we de toko weer uit. Zijn nog steeds benieuwd waar zij hun omzet dan vandaan halen.

Op donderdag was het snikheet, maar dat weer hield ons er uiteraard niet van om eens een wandeling te gaan maken in een natuurreservaat, tower hill. Hier zouden we kangaroe’s, koala’s en emoes kunnen spotten. Toen we daar eenmaal waren was het toch echt nog steeds heel heet. Een goeie 34 graden en dat om 10uur in de ochtend. Toch een beetje veel van het goede. Na 1 koala en 6 emoes zijn we maar gauw weggegaan. Op naar Lake Colac! Een meer zou erg verfrissend zijn. Dit viel erg tegen, want je kon er geeneens zwemmen. Ca begon al te zuchten en te steunen, want het zat niet erg mee. Dan maar weer verder en terug naar onze koala camping. Die beviel goed.
Dat was een schot in de roos, want Ca kon hier een koala met haar kleintje spotten in een boom. Toch weer een goeie 300 foto’s erbij.

Nu we zo’n beetje alles hebben gezien van de Great Ocean Road bereiden we ons nu voor om de bus weer in te leveren. Hostel is inmiddels geboekt en zondag brengen we het busje terug. Dan nog 5 dagen door Melbourne banjeren en shoppen en dat zit het Aussie avontuur erop. Nieuw Zeeland wacht!

• 30 November 2012 - 10:22

Roos:

Ah wat schattig die koala moeder met haar kleintje op de rug! Haha caar pas je wel op dat je inderdaad niet uit die bus lazert!
    Mooie foto's

xx

• 30 November 2012 - 10:46

Qwan:

Erg leuk mensen!! Geniet van de laatste weken!! Vandaag (30-11-2012) moest ik voor het eerst de ramen ontzien van een lekkere dikke plak ijs!! Hier mis je dus niets! haha

groetjes,
    Qwan

• 30 November 2012 - 12:51

Gerdababs:

wat schattig, die koala's en wat een mooie fotoos.
    en uiteraard is het verslag ook weer heerlijk om te lezen
    geniet nog ff lekker!